صدیقی: 9 دي بساط جنگ نرم را جمع كرد
 
بصیرت و جنگ نرم
بــــصــــیــــرتــــ و جــــنــــگــــ نــــرمــــ

امام جمعه موقت تهران، اهميت حماسه 9 دي را كمتر از پيروزي در دفاع مقدس ندانست.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين صديقي در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران، بااشاره به سالروز انتصاب مقام معظم رهبري به عنوان امام جمعه تهران از سوي امام راحل، گفت: امروز سالروز امامت جمعه رهبر عزيز انقلاب از ناحيه حضرت امام(رض) است كه اين افتخاري براي نماز جمعه تهران بود و ان شاالله تا ظهور امام زمان ايشان امام جمعه‌ ام القراي كشورهاي اسلامي هستند و اين افتخار متعلق به شما تهراني هاست كه امام جمعه شما كسي است كه قدم به قدم تاييدات را به همراه دارد.

امام جمعه موقت تهران همچنين با اشاره به دستگيري عوامل ترور استاد علي محمدي گفت: اين افراد بايد نقطه عطف در تحول جهان باشند، خداوند به دست شرورترين انسان ها اين افراد را از قفس بيرون آورد و به مقام شهادت رسيدند آنها به دانشمندان هسته اي دلگرمي دادند. ما هم خدا را شكر مي كنيم كه خداوند در كمين ستمگران است و دست قدرت خود را نشان داد.

وي ادامه داد: تلاش پيگير مجاهدت مستمر، توسل ، اخلاص و پاكي خون آن شهدا باعث شد چنين پيروزي عظيمي حاصل شود. سربازان امام زمان عوامل را شناسايي و آن عمل پيچيده را كشف كردند، ما به خود مي باليم كه ملت ما خدمتگزاراني دارند كه شايسته خدمت به مردم هستند وي همچنين تصريح كرد: از طرفي مايه ننگ است كه سازمان ملل و شوراي امنيت مي بينند كه دنياي غرب خصوصا امريكا از رژيمي كه اصل وجودش نامشروع است و اساسا مخالف دانش و دانشمندند، حمايت مي‌كند،اما هيچ نمي گويند. ننگ بر اسرائيل و حاميانش و رويشان سياه باد.

صديقي با بيان اين‌كه دي ماه براي ما خاطرات دل نشين و خوشحال كننده‌اي دارد، به فرار شاه در دي ماه و قيام مردم قم در 19 دي اشاره و قيام مردم قم را نقطه عطفي براي تضعيف استكبار در ايران و شارژي براي موتور انقلاب كه استكبار را رسوا كرد، برشمرد و افزود:9 دي نيز اهميتي كمتر از پيروزي در دفاع مقدس نبود. جنگ نرمي كه برنامه ريزي شده بود و 8 ماه تمام خسارت هاي به انقلاب و مردم وارد كرد در اين روز خنثي شد.

صديقي همچنين يادآور شد: اين معجزه ، كرامت و عنايت امام زمان و تجلي ايمان مردم بود كه در روز 9 دي بدون كمترين هزينه اي بساط جنگ نرم را جمع كرد و براي هميشه در جامعه فتنه و فتنه گر منزوي شد.

وي با اشاره به نزولات آسماني هفته گذشته در سراسر كشور گفت: ان‌شاالله با شكر اين نعمت آينده مان بهتر از گذشته رقم بخورد.

صديقي در پايان سالروز شهادت عمار ياسر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ايشان جز خواص و حواريون بود و نقش او در بصيرت دادن در زمان فتنه بسيار مهم بود. در جبهه ايران هم منافقين سلطنت طلبان و آدم كشان را ببينيد و توجه كنيد آنها در چه جبهه‌اي و مومنين در چه جبهه‌اي بودند. او چنان شخصيتي بود كه اميرالمومنين خلا او را به گونه اي مي بينند كه گويي زندگي ديگر براي او گوارايي ندارد.

امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌هاي اول نماز جمعه تهران خانه آخرت را مخصوص كساني كه اراده و انگيزه‌ي قدرت طلبي و برتري جويي در زمين ندارند، اهل فتنه نيستند و جامعه را به چالش نمي‌كشند، دانست و تصريح كرد:واي بر بازي‌هاي سياسي و رقابت‌هايي كه جامعه را به چالش مي‌كشد، خود كسي كه دنبال اين قضاياست از همه بيچاره‌تر است. كساني كه دنبال برتري‌طلبي و رياست طلبي‌اند، قهرااينها ناامني، اختلاف و فتنه را به دنبال دارد.

صديقي اظهار كرد: اگر انسان متواضع در برابر عظمت حق شد و بزرگي خدا را در برابر حق تعالي كوچك كرد، مي‌تواند نفس و غرايض خود را كنترل كند. البته گناه نكردن و آلوده نشدن در يك درجه نيست. اشخاصي هستند كه با تشخصي كه در جامعه دارند، نگرانند آن وجاهت از دستشان برود و به همين خاطر از خيلي كارها صرف نظر مي‌كنند. كساني هم هستند كه متدين هستند و مي‌دانند باطن گناه آتش جهنم است و براي اين‌كه مبتلا به جهنم نشوند، خود را به گناه آلوده نمي‌كنند.

وي ادامه داد: گروهي هم بالاتر از اين هستند، مي‌دانند زندگي گذراست و عمر به سرعت از دست انسان مي‌رود و انسان به سرعت سريع‌تر از برق به مرگ نزديك مي‌شود و بيش از زندگي اين دنيا، به آن دنيا فكر مي‌كنند و مي‌دانند بايد از گناه خودداري كنند، تا اينكه بهشت نصيبشان شود.

وي افزود: رسيدن به بهشت راهي جز گذر از تمايلات نفساني ندارد، اگر كسي از مقام رب ترسيد و نفس خود را از هوا دور نگه‌داشت وعده بهشت به او داده شده است.

صديقي همچنين تصريح كرد: نمازگزار بايد اين را هم بداند كه خدا بندگان خود را اكرام كرده ،اگر كسي در برابر بندگان خدا خود را بزرگ‌تر بداند مرضي خدا نيست. كسي نمازش مورد قبول است كه در برابر بندگان خدا هم خود را بالاتر نداند.

امام جمعه موقت تهران نماز را تجلي خداوند و ظهور حق تعالي در وجود بندگان خدا عنوان كرد و گفت: ما افتخاري بالاتر از نماز نداريم، پس اي كاش گناهمان را ترك كنيم تا زمان نماز بدانيم چه مي‌گوييم و با چه كسي حرف مي‌زنيم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



درباره وبلاگ

سلام و درود بر شما بازدی کننده گرامی عزیزان این وبلاگ چندین آدرس دارد که به آدرس اصلی یعنیbasirat-softear.loxblog.comمنتهی میشود. شما میتوانید با عضویت در سایت مارو کمک کنید!2 دقیقه وقت نمیگیره. امیدوارم که مارو از نظراتتون بی بهره نسازید. ممنون یاعلی مدد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و جنگ نرم و آدرس basirat-softwar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 1841
بازدید کل : 217874
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1